torstai 2. lokakuuta 2014

Today I'm thankful

Hellouu pitkästä aikaa! On taas kulunut liian kauan kun viimeks kirjottelin. Olin viime viikon Gold Coastilla lomalla mun aupair-kaverin Lotan kaa ja oli kyllä ihanaa :) Teen siitä reissusta postauksen erikseen kohta! Mulla on luonnoksissa pari postausta, jotka on jäänyt kesken - koitan julkasta nekin. Mut haastettiin pari viikkoo sitten facebookissa kiitollisuushaasteeseen ja ostin myös sellasen ihanan kirjan KikkiK:sta mihin kirjotetaan joka päivä 3 asiaa, joista on kiitollinen. Ihan huippu kyllä, saa tajuaan miten onneks on! Toimii samalla myös päiväkirjana :) Aattelin tehdä postauksen, jossa kerron mistä kaikesta saan olla kiitollinen ja samalla selitän mitä on tapahtunut!

Pe 19.9
~ Sain herätä ihanaan auringonpaisteeseen! Niin parasta, että nyt on jo kevät ja kesä lähestyy koko ajan :)
~ Näin mun kanadalaisaupairkaveria, Shelbyä, ja mentiin Dover Heightsiin ottaan kuvia yhdestä keinusta minkä taustalla näkee Harbour Bridgen ja tosi monet käy ottamassa siellä kuvia!
~ Vietin Ellan kaa perjantai-illan rentoutuen - uskomatonta että pari kuukautta taaksepäin ei edes tiedetty toisistamme!

La 20.9
~ Vein mun hostlapsen Ellan kaa Starbucksiin aamupalalle ja se oli niin innoissaan :)
~ Käytiin zumbatunnilla (neljäs kerta saman viikon aikana :D) ja oli taas niin hauskaa!
~ Ella ja Tanja tuli meille illalla yöks kun babysittasin koko päivän - tehtiin terveellistä ruokaa ja herkkuja ja katottiin Camp Rock!

Su 21.9
~ Söin tosi "terveellistä" aamupalaa: jätskiä, banaania maapähkinävoilla, tummaa suklaata ja mansikoita nam
~ Ehdin just ja just junaan Bondi Junctionille lähdettäessä (oon melkein aina myöhässä :'D)
~ Meidän lento Gold Coastille meni hyvin ja nopeesti - hostelli oli yllättävän jees :)

Ma 22.9
~ Vaikka aamulla näytti tosi pilviseltä ja sateiselta ja vähän masensi, meille tuli kuitenkin kiva päivä Lotan kaa!
~ Lähes kaikkialla oli alennukset (midseason sale) ja löysin kaikkee ihanaa (mm. lappuhaalarishortsit joita oon ettinyt niiin kauan)
~ Pääsin lämpimään suihkuun ja pystyin vaan rentoutuun!

Ti 23.9
~ Saatiin hyvä deali Currumbin Wildlife Sanctuaryyn - niin innoissani että vihdoinkin pääsen näkeen koaloita ja kenguruita, eihän tässä oo kun 3kk mennyt siihenkin :O
~ Meillä oli mahdollisuus pitää koalaa sylissä ja ruokkia kenguruita! Otettiin niiin paljon kuvia, oli ihan huippua <3
~ Lotta löysi karkkikaupan, missä myytiin fazerin sinistä, marabouta, turkinpippureita jne! Vitsit olin onnellineen kun kuulin siitä!

Ke 24.9
~ Mentiin vihdoinkin rannalle, vaikka oli luvattu pilvistä ja onneks mentiin - oli täydellinen saa auringonottoon! Surfers Paradisen ranta on kyl upee!
~ Näin erittäin söpön aussijätkän jota salakuvasin meidän suomitytöt-ryhmään ahaha.
~ Nukuttiin päikkärit hostellilla, koska aurinkio sai meidät niin väsyneiks (hassuu kyllä mut se oikeesti väsyttää kun on kauan auringossa)

To 25.9
~ Ei tiedetty mitä tehdä huonon sään takia, joten päätettiin mennä Pancakes on the Rocksiin syömään pannareita omnomnom oli taas niin hyvää
~ Mentiin rannalle kun aurinko alko paistaan mutta ehdittiin oleen siellä ihan hetki ennen kun alko tuuleen ja sataan :'D
~ Kateltiin Australian Bacheloria huoneessa ja syötiin herkkuja jeejee :D

Pe 26.9
~ Mentiin eka Burleigh Heads rannalle ja sieltä suunnattiin Tallebudgera- rannalle, kun suuri pilvi peitti meidän auringon xD molemmat rannat oli niiin kauniita!
~ Syötiin lounasta ja jätkit kivassa kahvilassa
~ Mentiin Lotan kaa ulos illalla ja oli huvittavaa, miten paljon blondius täälläkin kiinnittää ihmisten huomion :D mä kun luulin että Gold Coast on täynnä blondeja, ruskettuneita tyttöjä - eipä näimmä! meiltä muuten kysyttiin et "do you girls play tennis?" "you look like you do" :D

La 27.9
~ Kävelin 6 aikoihin rannalle ja oli niiin upee aamu! päätin että todellakin haluun muuttaa tänne jossain vaiheessa
~ Saatiin hengailla hostellin aulassa melkein koko päivä kun jouduttiin luovuttaan meidän huoneet :D nukuttiin Lotan kaa pienellä sohvalla päikkärit XD
~ Selvisin lennosta takas Sydneyyn ja junalla kotiin - oli niin ihanaa päästä suihkuun ja nukkuun!

Su 28.9
~ Sain nukkua pitkään univelkoja pois, oi että kun oli ihanaa!
~ Näin Ellaa viikon tauon jälkeen ja oli ihanaa <333 Mentiin istuskeleen Botanical Gardensille nauttiin kauniista päivästä ja juteltiin kaikesta!
~ Menin vihdoinkin käymään nuortenillassa jee! tutustuttiin heti kolmeen aussityttöön, jotka oli niin ihania :)

Ma 29.9
~ Lämpötila oli yli 30 astetta ja pääsin ottaan altaalle aurinkoo, niin ihanaa!
~ Meillä oli ihana illallinen hostien kaa ja oli parasta jutella kaikesta! hostvanhemmat mietti kauheesti minne kaikkialle mun pitäis mennä ja mitä kaikkee kokee täällä :) oli niin ihanaa miten hostisäkin sano että ne tykkää musta niin paljon ja on niin ilosia että ne sai näin lämpimän ihmisen tänne aww
~ Menin Ellan kaa salille! Oli kivaa päästä treenaan pitkästä aikaa

Ti 30.9
~ Mulla ei ollutkaan töitä juur yhtään, aamu vaan ja sit oli vapaata!
~ Ruokalähetys saapu ja saatiin paljon hedelmiä yms 8)
~ Pääsin zumbaan viikon tauon jälkeen jeah!

Ke 1.10
~ Ella tuli meille sen hostlapsien kaa ja nautittiin auringosta ulkona
~ Söin banaania maapähkinävoilla - niiin hyvää, en kestä!
~ Mentiin illalla taas salille, pakko saada itteni rantakuntoon kesäks!

To 2.10
~ Sain kuulla aamulla, että mulla on "day off" ja saan tehdä mitä haluun - niiin happy!
~ Katoin Disney Channelia aamulla, ihan parhautta :D
~ Pääsin taas ottaan aurinkoo ja oli niin ihanan lämmin kevätpäivä!

Siinä kiitollisuusaiheita ja juttuja mitä on tapahtunut viime aikoina :) Vaikka mulla on täällä oikeesti niin hyvin asiat, on ollut tosi koti-ikävä ja miettinyt miten kauan jaksaa enää ilman perhettä ja kaikkee.. Osaisimpa olla onnellinen joka päivä!

Tässä vielä lista mistä kaikesta saan olla yleisesti kiitollinen:
~ mulla on niin ihana hostperhe, jotka on rentoja ja haluu että nään mahd. paljon ausseja! tilanne on täällä niin paljon parempi kun edellisessä perheessä!
~ mulla on paljon kavereita ja Ella asuu ihan lähellä joten voidaan vuodattaa asioita päivittäin :D
~ Australiassa on kevät ja kesä lähestyy tosi nopeesti - niin kaunista ja lämmintä!
~ päivät on vapaita joten mulla on mahdollisuus tehdä kaikkee kivaa viikollakin!
~ ollaan suunniteltu et vietettäis joulu Jervis Bayssä, sit uudeks vuodeks Sydneyyn (ilotulitukset yms) ja sen jälkeen Cairnsiin (koralliriutalle jne) ja sieltä sit ehkä Gold Coastilla tai Sunshine Coastille asuun :)
~ tää asuinalue on vaan niin ihana ja tykkään käydä koiran kaa lenkillä täällä (vaikka se onkin aika seko ja ärsyttävä kun menee niin lujaa ja yhtäkkiä pysähtelee haisteleen kukkasia sun muita xD)

Nauttikaa Suomen syksystä! Mä odotan täällä innolla aussikesää <3

: Pilvi

1. Oi miten ihanaa oli taas lukea sun kuulumisia! Oot super rakas ja ikävä on suuri <3