perjantai 17. lokakuuta 2014

Things that I'm gonna miss/ I love in Australia

Moikka! Nyt olis vuorossa sit niiden hyvien asioiden listaaminen :) Näitä asioita tuun niin ikävöimään Suomeen palatessa!

~ aupair-kaverit: niin ikävä kun mulla onkin perhettä ja suomikavereita niin täällä on saanut tutustua ihan huippuihin tyyppeihin! enimmäkseen oon tutustunut suomalaisiin mut myös jenkkeihin, saksalaisiin, brittiin, ranskalaiseen jne. pakko myöntää ettei tarkotuksena ollut tulla Ausseihin saakka hengaan suomalaisten kaa mut niin kuitenkin kävi :'D meillä on niin mahtava porukka ja tullaan superhyvin juttuun et can't complain! oon mä onneks saanut nyt myös aussikavereita jee :P

~ hostperhe: mun isäntäperhe on niin rento ja ihana ettei vois parempaa toivoo! ne oikeesti haluu et en oo yhtään stressaantunut ja et näkisin mahdollisimman paljon täällä :') näitä tulee kyl niin ikävä!
~ auringonpaiste: nyt kun kesä lähestyy lämpimiä päiviä on superpaljon! ei oo mitään ihanampaa kun herätä auringonpaisteeseen ja lähtee lenkille tai mennä ottaan aurinkoo altaalle, love it!
~ ihanat rannat: niitä odotinkin melkein eniten ja ei oo ollut pettymyksiä! Bondi ja Manly on lempparit ja vielä on monta rantaa näkemättä 8)

~ siistit eläimet: kengurut ja koalat <33 niin ihania. Ja vaikka valitinkin linnuista edellisessä postauksessa niin ne on täällä uskomattoman kauniita ja värikkäitä!

~ tekemistä riittää: viikonlopuks on melkein aina suunnitelmissa jotain kivaa - joko rannalle, keskustaan syömään tai shoppaileen, piknikille tai pidemmille reissuille mm. Blue Mountainsille, Palm Beachille, Wollongongiin jne (haluttais vielä toteuttaa nää!)
~ rento työ: mulla on luultavasti maailman helpoin työ  :'D ma ja pe vaan 3h, ti-ke-to 6h päivässä :D on ihan parasta et mulla on päivisin vapaata ja saan tehdä mitä haluun!
~ kaupat: täällä on niin mielettömät shoppailumahdollisuudet ja aivan ihania kauppoja! en uskalla edes laskea kuinka paljon oon käyttänyt rahaa shoppailuun :'D forevernew, victoria's secret, hollister, ripcurl (surffikaupat), lorna jane, guess, valleygirl, supre, uggaustralia yms!

~ ruoka: vaikka kaipaankin Suomen ruokia ihan liikaa (kuten ehkä tuli selväks viime postauksessa xD) on täälläkin ihania ruokapaikkoja ja ruokia! Boost, Starbucks, Yogurberry ja Pancakes on the Rocks on meidän ihan lempparit: smoothiet, frappuzzinot, frozen yoghurtit ja pannarit <3 Westfield-keskuksessa on mielettömästi ruokapaikkoja! 
..... ei ruoka oo meile yhtään oleellista joo..

~ kuntosali: mulle maksaa salilla käyminen viikossa vaan 12$ eli noin 48$/kk mikä on noin 33 euroo (puolet halvempaa kun Suomessa siis). Tohon hintaan kuuluu ryhmäliikuntatunnit, mitkä on ihan huippuja: zumbasta on tullut ihan mun lemppari! Kävin Suomessa kerran enkä oikein tykännyt, täällä tunnit on ihan huippuja ja kaikki tanssii täysillä!
~ junat: vaikka bussit onkin täällä aika surkeet niin junat on ihan huiput! keskustaan pääsee helposti alle puolessa tunnissa ja junia menee 10min välein - kun taas Suomessa piti venata monta tuntia jos myöhästy :D

On vielä paljon lisääkin asioita mut nää nyt tuli päällimmäisenä mieleen!

: Pilvi

2 kommenttia:

  1. voi miten ihania nää sun postaukset! <3 Tota suomi-juttua lukiessa tajus itekin, miten hienosti täällä on asiat :) täällä on jo pakkasta ja tosi kylmä sisälläkin, joten Australian lämpö kelpais kyllä paremmin kun hyvin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiiitos rakas <33 noni hyvä että se sai tajuamaan :P haha joo kuulemma siellä alkaa talvi lähestyyn, kyllä mulle tää lämpö kelpaa :D

      Poista