torstai 5. kesäkuuta 2014

What doesn't kill you makes you stronger



Otsikko kertoo muutamista vastoinkäymisistä ja biisi taas muuten hyvästä fiiliksestä, koska KESÄ! Asiaan --> nyt jännitetään pääsenkö lähteen ausseihin sillon kun on suunniteltu, koska viisumin kanssa on ongelmia. Lähetin hakemuksen melkein kuukausi sitten ja aloin huolestuun kun viikon jälkeen ei kuulunut mitään. Olin kuullut, että se pitäis saada parissa päivässä. Lähetin sit s-postia Australian suurlähetystöön Suomessa ja Suomen suurlähetystöön Australiassa. Mut käskettiin ottaan yhteyttä Berliinin suurlähetystöön. Koitin soittaa sinne ja kun lopulta sain yhteyden jonottamisen (ja tittidiii odotusmusiikin) jälkeen, mua pyydettiin soittaan myöhemmin kun englanninkielinen linja olis auki. Huooh miksei mua voitu auttaa, vaikka hyvin se virkailija puhu mulle englantia. En sit tietenkään saanut sinne enää myöhemmin yhteyttä. Lopulta sit sain Lontoosta viestiä, että mun täytyis käydä läpi "health examination", jonka voi tehdä vain "panel doctor" eli normaali terveystarkastus ei riitä. Siellä on ilmeisesti mokattu, koska tän tiedon olis pitänyt tulla aikoja sitten. Soitin sit eilen aamulla heti tälle lääkärille Helsinkiin ja sain onneks ajan samaks illaks. Piti täyttää lomake ja hommata värilliset passikuvat äkkiä - hoidin ne, pakkasin kamat ja lähdettiin isin kaa ajaan Helsinkiin. Siellä sit tutkittiin onko mulla tuberkuloosia yms (koska oon ollut Etelä-Afrikassa vuoden sillon) ja kävin röntgenkuvissa. Mun tutkiminen kesti yhteensä ehkä 5min ja sinne meni 200e.. :D Turhautunut fiilis kun mulla ei ollut tarvittavaa referenceä, koska en ollut saanut sitä sillon. Onneks löyty yks tarvittava koodi ja lähetin sen sille lääkärille s-postilla eilen illalla. Nyt kädet ristissä vaan toivon et saan sen ajoissa!



Ajettiin Helsingistä Jyväskylään mun serkuille yöks, koska tänään oli vuorossa sosionomin pääsykokeet amkissa. Aamu alkoi erittäin hyvin; heräsin 5-6 välissä rintakipuun, joka ei hellittänyt ja flunssa oli pahempi kun aikasemmin.. Mietin jo et pääsenkö edes kokeeseen. Päätin sit kuitenkin yrittää ja oltiin jo myöhässä. Mentiin vielä väärään paikkaan, mut onneks meidät ohjattiin oikeeseen osoitteeseen. Olin helpottunut kun en ollut ainut myöhässä oleva, yks Emilia (joka on ollut tän vuoden aupairina Hollannissa) tuli vielä mun jälkeen! Tutustuin taas uuteen ihmiseen jee! Mentiin auditorioon vähän myöhässä, missä kerrottiin info-juttuja. Sen jälkeen jäätiin odottaan haastattelua ja ryhmätehtävää. Eka oli ryhmissä tapahtuva testi, jossa piti keskustella jostain ajankohtasesta ongelmasta sosiaalialalla. Ehdotin nuorten syrjäytymistä ja alettiin sit keskusteleen siitä. Meillä oli tosi kiva ryhmä ja tuntu et meni hyvin! Sen jälkeen jäin odottaan yksilöhaastattelua, mistä jäi myös hyvä fiilis. Pääsykokeet tuntu menevän hyvin, vaikka aamu ei alkanutkaan parhaalla mahdollisella tavalla! Kokeen jälkeen mentiin isin kaa syömään koulun ruokalaan ja sieltä sit lähettiin j-kylän keskustaan!



Rakastuin Jyväskylään! Niin kaunis opiskelijakaupunki, vaikutti ihanalta paikalta. Vahvistu kyl se, että sinne haluisin opiskeleen! Saa nyt nähdä pääsenkö opiskeleen yliopistoon tai amkiin. Toivossa on hyvä elää! 


Käytiin vielä serkkujen luona, pakattiin kamat ja lähdettiin ajeleen kotia kohti. Matkalla pysähdyttiin vielä Korpilahdessa ihanaan satamaravintolaan. Suomen kesä 


Mulla on luonnoksissa odottamassa yo-postaus, koska sain kaverilta lisää kuvia! Kerron siitä siis huomenna, paljon kuvia tulossa :) Ihanaa lomaa kaikille, nauttikaa kesästä!

Pilvi

6 kommenttia:

  1. Voih <3 Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin! Onneks kaikki on Jumalan kädessä, eikä Hän tee virheitä:) ihanaa, että pääsykokeet meni hyvin! Oot rakas <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niimpä, toivotaan! ONNEKS, luottaen vaan eteenpäin :) aamen! jeps, jotain hyvää sentään :P samoooin <3

      Poista
  2. Hei miltä sivuilta sä täytit ton viisumihakemuksen? mä löysin pari sivua mistä sen voi täyttää mutta en tiiä kumpi ois parempi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. löysin aupair worldista ohjeet ja nettisivun, missä täyttää se! http://www.aupair-world.net/au_pair_program/australia/au_pair/visa/working_holiday_417 tuolla on linkki sinne missä tein sen :)

      Poista
  3. Oioiii, pidän peukut pystyssä että saat viisumin ajoissa!! Minä päivänä sulla olikaan lähtö? 15? On tässä onneks vielä reilu viikko aikaa!
    Ja jep, Jyväskylä on kyllä ihana kaupunki<3 Toivottavasti pääset sinne!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitooos, toivottavasti saan!! Joo 15.6 eli tosi pian :s sen terveystarkastuksen pitää eka mennä postissa sydneyyn! en tiä mitä sen jälkeen tapahtuu :o Niiin on <3 haluun sinne super paljon! :)

      Poista