maanantai 23. kesäkuuta 2014

Far away and still at home

Hellouuu! Koitin toissapäivänä tehdä tätä postausta ja se oli melkein valmis, kunnes nettiin tuli joku vika ja kaikki mitä olin just saanut aikaseks hävis... Osa kuvista oli kuitenkin tallentunut! En voi uskoo, että siitä on yli viikko kun hyvästelin mun perheen ja kaverit ja lähdin kohti Australiaa! Aattelin kirjottaa mun lähtöfiiliksistä (matkalta ei puuttunut ongelmia), mutta haluun ensin kertoo millasta täällä on ollut! Teen erillisen postauksen mun seikkailusta tänne :D



Anyway, saavuin Sydneyyn siis 6.58 paikallista aikaa ja host-äiti haki mut lentokentältä! Ajettiin noin tunti Arcadiaan, missä tuun asuun tän vuoden. Täällä on tosi kaunista: paljon farmeja ja hevosia! Kun päästiin perille ja sisälle mun uuteen kotiin, hostisä toivotti tervetulleeks ihanaan aussityyliin ja sano et "welcome home"! Perheen nuorimmat A (3v) ja D (1 1/2v) juoksi mun luo tosi innoissaan, niin sulosia! A on kuulemma yleensä tosi ujo alussa, mut ei ollut mun kaa - alko heti esitteleen tavaroitaan, huuteli mun nimee yläkerrasta kun käytiin katsomassa mun huonetta, otti mua kädestä kiinni ja tuli monta kertaa syliin päivän aikana! Aww sydän suli Hostäiti ehdotti et meen nukkuun pariks tunniks, teki kyl hyvää koska en ollut saanut nukuttua oikein lentokoneessa! Ekana päivänä tutustuin lapsiin ja tuntu että synty heti kontakti niiden kaa, mikä oli ihan huippuu. Tulin kuitenkin melkein heti kipeeks (huonovointiseks): syynä luultavasti virus, jet lag tai se, että en ollut syönyt kunnolla kolmeen päivään. Vietin melkein kaks päivää sängyssä, en muista millon olisin nukkunut niin paljon - sainpahan ainakin univelkoja pois! Perjantaina mulla olikin jo enemmän vastuuta ja olin lasten kaa yhteensä varmaan 9h! Huhhuh olin ihan poikki sen jälkeen, kun olin juossut niiden perässä melkein koko päivän haha. Illalla sit tapasin kanadalaisen aupairin, Shelbyn, joka oli tosi mukava! Tultiin onneks hyvin juttuun :) Menin eka sen hostperheen kotiin, jossa hengailtiin ja juteltiin kaikesta. Sen jälkeen mentiin "wine and cheese tasting" tapahtumaan päiväkotiin ja myöhemmin suunnattiin pubiin.



Tässä pari kuvaa mun huoneesta! Tykkään kyl tosi paljon :) Tää on ainut huone alakerrassa (tällä hetkellä, nää laajentaa taloo) ja on kiva et saa olla iltasin rauhassa!
Tyttöjen prinsessaluola ja leikkihuone!
J:n ihana piirrustus (sulonen ylläri kahden päivän jälkeen) ja huone!
Otin vähän kuvia pihalta, jotta näätte minkä näköstä täällä on! Näillä on siis kolme hevosta ja poni :)

Lauantai-iltana mentiin illalliselle hostperheen ja niiden sukulaisten kaa! Kaikki vaikutti tosi mukavilta ja ruoka oli niin hyvää 8) Eilen pääsin käymään Sydneyn keskustassa ja näin Oopperatalon ja Harbour Bridgen! Kerron siitä sit lisää toisessa postauksessa :) 

: Pilvi

8 kommenttia:

  1. näyttää ja kuulostaa ihanalta, sinä ja ympäristö!!! ikävä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi on tää kyl ihana paikka asua! niiin ikävä sua <3 :'(

      Poista
  2. Mielenkiintoista ja samalla niin arkisen ihanaa. tässä päässee kivasti mukaan oloosi siellä!
    Madre&Padre

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nimenomaan ja arkee tää onkin enimmäkseen! kiva että luette :) rakastan teitä!

      Poista
  3. Oi ihanaa! Oon niin kade :D Vaikka ite olin vuoden Sveitsissä au pairina.. Poikaystävä onneks jaksoi odottaa kotoSuomessa ja nyt meille onkin tulossa oma pieni napero <3 Silti unelmista ei häviä se, että pääsisin Australiaan pidemmäksi aikaa. Ehkä sitten eläkkeellä.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :D oiii siistiä! millanen vuosi sulla oli siellä? :) awww ihanaa, paljon onnee!<3 unelmista kannattaa pitää kiinni, mullakin ollut Australiaan matkustaminen toiveena ala-asteelta saakka!

      Poista
    2. Oli kyllä upea vuosi. Tosin mulla oli vähemmän töitä kuin sulla. Olin pojan kanssa ainoastaan 15-18, ja aamupäivisin oli pelkkää imurointia yms. Että aika easy vuosi :D Mut ne kaikki reissut jaystävät mitä siellä sai, niin oli aivan mahtavaa! Vieläkin välillä kaipailen sinne takasin..

      Poista
    3. ihana kuulla! Voih kelpais, tää on kyl niin rankkaa. 11h joka päivä, välillä kaikki 3 lasta. Kateellinen niille joilla on vapaa-aikaa arkenakin! Missä kaikkialla reissasit? :)

      Poista