keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Home is where your heart is



Lupasin kertoo lisää mun tulevasta perheestä ja hakuprosessista! Oon tosiaan miettinyt kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, miten pääsisin ausseihin (aupairiks, vapaaehtoistyöhön, yliopistovaihtoon jne)! Innostuin yhtäkkiä taas tosta aupair-jutusta pitkän ajan jälkeen kun eksyin jonnekin keskusteluun! Kuulin aupairworld-sivustosta (http://www.aupair-world.net/) missä voi ottaa suoraan yhteyttä perheisiin ja päätin et voisin tehdä profiilin ihan mielenkiinnosta. Aussiperheitä oli tosi paljon, joten koitin karsia niitä sen mukaan missä kaupungissa ne asuu! Oon aina halunnut Gold Coastille, mut sieltä ei oikein löytynyt perhettä. Löysin sit kolme lempparia (Brisbanesta, Melbournesta ja Sydneystä), joihin otin yhteyttä!



Kaks niistä vastas melkein heti myöntävästi! Eka perhe oli Melbournesta: neljä lasta ja ne asuu ilmeisesti aika varakkaalla alueella; uima-allas ja tenniskenttä(!!) kotona hah. Perheen äiti vastas et olisin täydellinen (well nobody is :D) niitten perheeseen, ne hakee just sellasia asioita, mitä kerron mun profiilissa. Ne kuitenkin tarvi aupairin jo toukokuussa, joten se kaatu sit siihen. Oon saanut myös jonkun verran hakemuksia (Brisbanesta, Perthistä), mutta oon joutunut kieltäytyyn.. Tuntuu niin pahalta vastata kieltävästi ihanilta vaikuttaville perheille!


Toinen perhe onkin sit Sydneyn läheltä ja tää on se kenen luo oon menossa! Oon niin innoissani, vaikuttaa superihanalta <3 Perheessä on kolme lasta: J(6v), A(3v) ja D(1v) ja siis oikeesti niillä on varmaan maailman kauneimmat lapset, en malta oottaa et tapaan ne! Perheen äitikin vaikuttaa aivan liian ihanalta ja meillä synkkas heti kun skypetettiin ekan kerran :) Tää perhe asuu farmilla ja niillä on hevosia! Sydneyn keskustaan pääsee kuulemma tunnissa, joten tuun käymään siellä varmaan aika usein :D

Lapsista kerrotaan näin: J on energinen, humoristinen ja tosi ulospäinsuuntautunut! Tykkää olla niitten farmilla, tanssia, tehdä käsitöitä, värittää ja rakastaa kaikkea mikä liittyy poneihin ja perhosiin. J on ykkösluokalla ja harrastaa monia juttuja: balettia, voimistelua, uimista ja käy poniklubissa niiden ponin kanssa (aww). A on just täyttänyt 3: iloinen, huolehtiva tyttö, joka tykkää halata kaikkia, on mielellään ulkona, rakastaa tanssimista ja trampoliinilla hyppimistä! Käy myös uimassa ja on alottanut baletin. D on yksivuotias, onnellinen ja helppo vauva. Rakastaa ruokaa (jeee meillä on heti jotain yhteistä haha), tykkää olla ulkona ja tehdä kaikkee mitä sen siskotkin tekee! Näyttää ihan siskoiltaan ja on tosi rauhallinen.

Oon skypettänyt kaks kertaa perheen äidin kans ja ollaan lähetelty paljon sähköpostia! Oon jutellut myös jonkin verran niiden nykyisen aupairin kaa, joka on niiin ihana! Kyselin siltä kaikesta mahdollisesta ja se kerto lisää siitä perheestä ja millasta sillä on ollut :) Mulla vahvistu koko ajan lisää et tähän perheeseen haluan! Niillä on ollut aikasemmin 5 aupairia ja kaikki ilmeisesti ollut Saksasta, oon siis eka suomalainen! Mun host-äiti teki ryhmän facebookiin, missä voisin jutella niille kaikille ja pyysi toivottaan mut tervetulleeks. Ne vaikutti niin huipputyypeiltä, sano et "tervetuloa klaaniin ja perheeseen" :') Host-äidin ystävän luo on kuulemma tulossa kanadalainen aupair! Kiva tutustua heti johonkin nuoreen siellä :) I'm so excited!



: Pilvi

2 kommenttia:

  1. Moikka! Ah kuulostaa ihanalta tää sun aussisuunnitelma! Haluaisin itse lähteä vaihtariksi joko Oseanian alueelle tai Etelä-Afrikkaan, ajankohta on vaan vielä avoinna. Oon miettinyt juuri tota samaa järjestelyä minkä sä nyt oot toteuttamassa: ensin vaihtoon E-A:han ja sitten au pairiksi Ausseihin/Uuteen-Seelantiin. :D Mun uusi blogi on hefiakatariina.blogspot.com, käy kattoo jos kiinnostaa (aloituspostaus Afrikka-aiheinen) :)

    VastaaPoista
  2. moiii! hihii oon kyl aika innoissani 8) oiii siistiä! suosittelen Etelä-Afrikkaa tosi paljon!! voit käydä lukemassa enemmän mun vaihtovuodesta vanhasta blogista (http://dreamscometrue-indy.blogspot.fi/) :) cool, täytyypä liittyä lukijaks! :)

    VastaaPoista