lauantai 9. elokuuta 2014

Enjoy the little things

Terkkuja taas maapallon toiselta puolelta! Täällä on vihdoinkin alkanut lämmetä, niin ihanaa kun aurinko paistaa ja saa istuskella terassilla ja vaan nauttia lämmöstä. Elokuu on kuulemma yleensä kylmin kuukausi, mut onneks tänä vuonna taitaa olla poikkeus! Huono ajotus vaan ostaa uggit, just alko lämpeneen haha. Tää tuntuu vieläkin ihan uskomattomalta, että oon oikeesti ausseissa ja takana jo melkein 2kk. Mihin tää aika oikein menee! Tuntuu ihan hullulta, että lähdin tänne kesäloman alussa ja nyt Suomessa on jo alkanut koulut. Ja kun miettii mitä tän kahden kuukauden aikana on ehtinyt tapahtuun, perheenvaihto, paljon uusia ystäviä jne. On ollut kyl ihanaa, viikot menee nyt niin nopeesti. 

Oon koko ajan huomannut asioita, jotka on nyt vaan paljon paremmin! Ensinnäkin aamusin ennen heräsin lasten huutoon ja oli pakko mennä yläkertaan puol 8. Täällä mun ei tarvi aamusin auttaa näitä lapsia missään vaan vanhemmat hoitaa sen. Mun työaika alkaa periaatteessa kans 7.30 mut tää on tosi joustavaa, nousen yleensä vasta 8 ja sit meen syömään rauhassa aamupalan. Sen jälkeen alan siivoileen keittiötä ja voin kuunnella samalla musiikkii! Ei tarvi kauheesti tehdä aamusin ja sit oonkin vapaalla, parasta :D On niin huippuu kun päivisin saa tehdä mitä haluaa! Tykkään tosi paljon käydä koiran kaa lenkillä (vaikka se meneekin hullun lujaa enkä meinaa pysyy perässä), aikasemmin en pystynyt liikkuun yhtään päivän aikana. On myös ihanaa, että mulla on vähän yksityisyyttä ja saan iltasin käydä pitkässä suihkussa (vessassa saa säädettyä valon voimakkuutta, tunnelmaa haha) ja vaan rentoutua iltasin. Aiemmin mulla ei ollut melkein ees aikaa käydä suihkussa iltasin, kun lapset meni nukkuun ja vessa oli niitten huoneen vieressä. 

Mut siis tärkeimpänä tietty se miten hyvä mulla on olla täällä! Hostäiti on niin rento ja ihana ja on oikeesti kiinnostunut mun asioista! Viime sunnuntainakin se kyseli millanen viikonloppu oli ja juteltiin aika pitkään kaikesta. Maanantaina kokkailtiin yhdessä kaikkee ja oli ihan parasta! Oon niin onnekas kun saan asua täällä. Hostisäkin niin huippu! Heitti mut ja Niinan Chatswoodiin torstaina ja juteltiin matkalla kaikenlaista ja se sano, että mun kaverit on aina tervetulleita. Nää myös kiittelee mua tosi paljon, mikä merkkaa mulle mielettömästi. Edellisessä perheessä koin, etten muka tehnyt tarpeeks (vaikka työskentelin paljon enemmän ja tein kaiken) enkä kuullut kiitosta kovin usein, paitsi ihan loppuvaiheessa. Yhtenäkin päivänä tää äiti sano että "thank you for doing such an awesome job" kun olin siivonnut keittiön. Ja isä kiitteli joku päivä kans ja nää on vaan niin ihanii! Huomaa, että ne arvostaa mitä teen. On myös niin ihanaa, kun nyt asun lähellä muita aupaireja ja pystyn näkeen melkein joka päivä jotakuta!
Tiistaina näin Ellaa keskustassa ja mentiin Botanical Gardensille piknikille (köyhät eväät: banaani ja mansikoita hehhe). Tää on nyt niin outoo, kun ei nähdä joka päivä  - tottu et toinen on koko ajan siinä kun asuin niillä hetken. 

Siivoan keittiön joka aamu ja tältä se sit yleensä näyttää! Niin ihana kun täältä näkee puutarhaan :)
On niin parasta kun saan aamusin syödä rauhassa aamupalaa ja hengailla yksin täällä!
Keskiviikkoiltana menin toisen aupairin Niinan kaa Chatswoodiin salille! Mentiin eka abs/thighs/butt tunnille, mikä oli kyl niin killer workout. Sen jälkeen jäätiin vielä zumba-tunnille ja oli niiiin hauskaa! Oon ollut zumbassa kerran ennen ja se ei ollut mitään tähän verrattuna. Oli ihan mieletön meno eikä ees tajunnut että treenas samalla kun oli superhauskaa. Käytiin treenin jälkeen ettimässä jotain syötävää ja löydettiin sellanen ekoystävällinen (?) ravintola, mistä ostin ceasar-salaatin ja oli kyl niin hyvää. 
Koitan järjestellä näitä laatikoita päivittäin, huomaa perfektionistisuus xD
Tällä viikolla aloin vihdoinkin syömään terveellisesti ja tässä pari kuvaa :D On kyl tullut sorruttuakin vähän mut paremmin nyt on mennyt kun ennen hehhe!
Torstaina meidän oli tarkotus nähdä Niinan kaa koiraparkissa, mutta ei ikinä löydetty toisiamme xD Olin ilmeisesti kattonut väärän osotteen sille ja se pääty eri koiraparkkiin! Päätettiin et nähdään meillä ja palasin takasin. Sen jälkeen esittelin taloo ja käytiin kaupassa ostamassa ruoka-aineita et päästään leipoon! Tehtiin banaanileipää (tuli niin hyvän makusta mut olis saanut olla kauemmin uunissa) ja muffinsseja. Suunniteltiin et alkais kokkaileen yhdessä viikolla ja tekeen kaikkee hyvää ja terveellistä, oon niin innoissani 8)
Niina jäi meille loppuillaks ja myöhemmin mentiin taas Chatswoodiin, kun siellä oli joku marketti! Kierreltiin putiikkeja ja käytiin syömässä pastaa :) En muista millon olisin ollut niin täynnä huhhuh. Käytiin kuitenkin vielä lisäks frozen youghurt -paikassa syömässä hups.. 
selfieitä taas lol XD
tytöt <3
I love you sooo much <3

Perjantaina näin Ellaa, Tanjaa ja Emmaa keskustassa! Meillä oli taas vaikeuksia löytää toisemme huhhuh. Mentiin syömään kivaan ravintolaan ja vaan hengailtiin pari tuntia. Myöhemmin illalla nähtiin taas, Sydneyn yöelämä tuli taas koettua eikä oo kyllä ollut kovin ihmeellinen.. On kuitenkin ollut hauskaa kun saa nauttia näiden ihanien tyttöjen seurasta! Meidän oli tarkotus mennä eilen illalla Manlylle ja nukkua hostellissa, mutta suunnitelmat ei onnistukaan. Tän päivän brunssi aupairien kaa myös feilas, ens viikonlopuks uudet pläänit! Aattelin tänään vaan rentoutua ja nauttia sunnuntaipäivästä. 

: Pilvi

8 kommenttia:

  1. Tosi kiva lukea että sulla menee nyt hyvin :) vaikutat tosi onnelliselta, haha! Itelläki perheenvaihto edessä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä niin onnellinen täällä! Ihan erilaista kun ennen :) Eikä, sullakin?! Luin sun blogista vähän mitä tapahtu, voitko kertoo lisää? Ootko löytänyt jo uuden perheen vai mitä aiot tehdä? :/

      Poista
    2. Perhe siis lähetti mulle mun vielä ollessa Suomessa, sellasen aikataulun, jossa näkyi elokuun lukujärjestys. Mulla olis kuulunut olla klo 9-15 töitä, sit vapaata aina iltayhdeksään saakka, kunnes autan noita lapsia iltatoimissa. Sit kun pääsin tänne, host mom sanoi että ei me mennäkään ton aikataulun mukaan, koska se ei oo toimiva. Viikon ajan koitin sit sopeutua tähän, kunnes mainitsin, että selkeä aikataulu on se minkä haluan, koska nyt tuntuu että vapaa-ajan ja työn raja on liian häilyvä ja musta tuntuu ettei oo vapaata yhtään. Olin kuitenki töissä melkeen kellon ympäri, toki mulla oli pari taukoa. Sit tää äiti vaan sano että joo, mutta se kyllä tarvitsee tänne sellasen, joka on käytettävissä ihan koko päivän. Tosi törkeetä, että se tolleen vaan muutti sitä, koska enhän mä nyt tähän perheeseen ois ees tullut, jos tän oisin jo suomessa tiennyt.

      Mä oon täällä kai nyt vielä 2 viikkoa, ja sen ajan etiskelen nyt kuumeisesti uutta perhettä. Jos löydän sen jo aikasemmin, niin en mä tänne aio jäädä kahdeksi viikoksi edes.. :D

      Poista
    3. Huhhuh toi on kyllä törkeetä kun sulle väitetään tollasta ja sit joudutkin tekeen paljon enemmän! Kuinka monta lasta tossa perheessä on ja minkä ikäsiä? Pesetkö pyykit, siivoot yms? Voi hyvänen aika, miksei se sanonut sitä aikasemmin et tarvii jonkun sellasen?? Mullakaan ei ollut oikeestaan yhtään vapaa-aikaa edellisessä perheessä ja se oli niin uuvuttavaa. Toivottavasti löydät uuden perheen jonka kaa sujuu! Paljon tsemppiä :))

      Poista
    4. No sanos muuta. Au pair nimenomaanhan vaan työskentelee joku 4-6 tuntia päivässä. Jos nää haluaa itselleen kokopäiväsen, niiden pitäis ottaa nanny tai vastaava. Aamusin mun täytyy siivota keittiötä ja ripustaa pyykit ja lakasta lattioita. Lapsia on kolme, 2-vuotias tyttö ja 5-vuotiaat kaksospojat. D:

      kiitos paljon!

      Poista
    5. En voi uskoo, että työskentelin 11-12h joka päivä edellisessä perheessä :O Perheiden pitäis tajuta, että me halutaan myös kokea asioita ja tehdä jotain muutakin! Seurailen sun blogista miten sulla menee :)

      Poista
  2. Ihanaa että oot löytäny mahtavan perheen! Siellähän voikin sit vierähtää vuosi jos toinenkin ;)
    Mutta voi apua miltä talo näyttää! Oon aina hirveen kiinnostunu kaikkien taloista, ja mielenkiinnolla kattelen kuvia tarkkaan :D Varsinkin kun kaikki on niin eri näköistä kuin Suomessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, ihan mahtavaa! Onneks kaikki on järjestynyt ihmeellisellä tavalla :) Haha kyllä vuosi taitaa riittää, saa nähdä hankinko toisen vuoden viisumin! Äläpä, tää talo on niin upee, kelpaa asustella! Nimenomaan :D

      Poista