maanantai 28. heinäkuuta 2014

Beach, shopping and friends

Kirjottelen tällä hetkellä uudessa kodissa (muutin tänään perheeseen) ja oon kyl niin onnellinen! Oli haikeeta jättää Ella, vaikka tullaankin luultavasti näkeen melkein joka päivä haha :D Ollaan kyllä niin paita ja peppu haha.. Kerron nyt vähän aikasemmista tapahtumista mm. kun mentiin Manly beachille pari viikkoo sitten ja viime viikonloppuna shoppaileen suomityttöjen kaa. 

Kaks viikkoo sitten oli kyl aikamoinen seikkailu päästä keskustaan. Mun oli tarkotus ajaa autolla Horsnbyyn ja mennä siellä junalla Circular Quaylle. Tää oli eka kerta kun ajoin vähän kauempana, missä on enemmän liikennettä ja liikennevaloja. Olin ajanut aikasemmin vaan pari kertaa lähellä mun hostperhettä, missä ei paljoo ollut liikennettä. Ajattelin että kaikki menee hyvin, onhan mulla google maps navigaattori :D Eipä ihan mennytkään - ei toiminutkaan kunnolla ja olin ihan hukassa. Jouduin pysähtyyn pari kertaa tien viereen ja katsoon gps:stä, muttei toiminut.. Jatkoin ajamista ja jossain kohtaa tajusin, että oon menossa ihan väärään suuntaan. Olin kyllä aika paniikissa ja en tiennyt mitä tehdä: liikennettä oli tosi paljon enkä oikein tiennyt liikennesääntöjä ja vasemmallapuolen ajaminen oli vielä vähän epävarmaa. Huomasin Castle Hillin viitat ja päätin ajaa sittenkin sinne ja mennä bussilla keskustaan. En kuitenkaan tiennyt löydänkö parkkitaloon. Ajoin vaan eteenpäin ja yhtäkkiä näin Castle Towers -viitan (oltiin parkkeerattu sinne Shelbyn kaa aikasemmin), joten tiesin miten päästä sinne. Halleluja, oli niin helpottunut olo kun löysin parkkipaikan kaiken panikoinnin jälkeen. Jouduin kysyyn kaupasta neuvoja, miten löydän bussipysäkin ja onneks mukava myyjä osas ohjata mut oikeeseen paikkaan. Olin luvannut tavata yhden suomalaisen aupairin, Tuulin, Circular Quayllä ja nolotti kun olin niin myöhässä.. Onneks lopulta selvisin ja oli niin kiva tavata taas joku suomalainen! Tultiin heti hyvin juttuun ja juteltiin kaikesta mahdollisesta :) Oltiin sovittu Ellan kaa, että tavataan Manly beachilla ja olin niin innoissani, että vihdoin nähdään. Mentiin veneellä Tuulin kaa Manlylle ja oli vaikeuksia löytää Ella ja muut aupairit, koska oltiin väärällä puolen.. Onneks lopulta löydettiin toisemme ja hengailtiin rannalla! Meitä oli kolme suomalaista ja loput ranskalaisia. Vähän jakautu porukka: me puhuttiin suomee ja muut ranskaa lol :'D
Oi että miten ihana ranta! Täytyy päästä tänne useemmin sit kun alkaa lämpeneen. 
Manlyllä on paljon ihania kauppoja, mut ei ehditty käymään oikein missään! Ens kerralla sit :D 
Omnomnom mentiin syömään frozen youghurtia Ellan ja Tuulin kaa ! Ranskalaiset piti meitä ilmeisesti aika outoina, kun haluttiin jätksiä, vaikka oli niin kylmä :D Ne taas meni kahville rannalla olevaan ravintolaan! Me oltiin kyl tyytyväisiä, vaikka maksokin ihan mukavasti.. Miks täällä on kaikki niin kallista!!?
Löydettiin Tuulin kaa lakritsia "Made in Finland"! Oli tietty pakko ostaa ja tuli syötyä vähän muutakin :D Voi että täällä kyl lihoo niin helposti, nyt täytyy alkaa syömään terveellisesti ja liikkuun.
Vaikeudet jatku. Mulla oli akku ihan lopussa ja oli pakko saada ladattua kännykkä! Onneks Tuulilla oli adapteri ja Manly ferryssä pysty lataan. Sain sen verran ladattua, että näytti 20% kun päästiin satamaan. Koitin olla käyttämättä sitä yhtään, koska sen oli pakko riittää Castlehilliin ja silleen, et selviän kotiin. Ei löydetty millään bussia ja käveltiin Centraliin saakka - lopulta palattiin takaspäin ja tajuttiin, et pysäkki oli eri puolella hups.. Viimenen bussi lähti noin 10min päästä, mikä ajotus! En tiä miten olisin päässyt takas jos oltais missattu se bussi.. Pääsin lopulta bussiin ja selvisin Castle Towersiin. En kuitenkaan löytänyt parkkitaloa ja autoa mistään. Oltiin just vähän aika sitten jääty Shelbyn kaa jumiin sinne ja se tapahtu uudestaan. Harhailin ostarilla ja kysyin neuvoo. Löysin parkkipaikan lopulta mut autoa ei näkynyt missään.. Palasin lopulta takas ja pyysin apua turvamieheltä - se tuli mun kaa ettiin autoo ja lopulta se löyty! En olis kyl ilmeisesti päässyt parkkitalon sisälle ilman sen avaimia huhhuh.. Akkua oli enää jäljellä noin 10% ja vielä piti selvitä pimeellä kotiin. Lähdin heti väärään suuntaan (oon kyl niin blondi) ja navigaattori alko toimiin kun akku näytti 8%. Uskoin kuitenkin, että se riittää just ja just ja niin kävikin! Löysin kotiin ja akku loppu just kun pääsin pihaan - mikä ajotus oikeesti. Kyllä musta pidetään niin hyvää huolta, rukoillen eteenpäin. 

*********************************************************************************
Viime lauantaina tehtiin päätös, että oon perheessä enää muutaman päivän. Oli tosi rankkaa henkisesti, kun keskusteltiin hostvanhempien kans. Onneks pääsin Ellan luo yöks! SIllä oli babysittausta, joten auttelin lasten kaa ja siivoilin! Sunnuntaiaamuna sit lähdettiinkin Chatswoodiin, missä meidän oli tarkotus tavata kaks suomalaista aupairia, Emma ja Nina. 
muutama kuva tuli taas otettua.. ihmiset vähän katto kun räpsitään kuvia koko ajan :'D 
Suomitytöt! Niin ihanaa, että täällä on muita suomalaisia ja vielä näin ihania tyyppejä! 
Olisin halunnut Lorna Janelta yhden hupparin, mutta se oli niin kallis (ylläripylläri). Käytiin syömässä pastaa ja oli kyl tosi hyvää!
Ostettiin niiin hyvää jätksiä nam! 
Täällä asustelin Ellan kaa !
Kiitos ihanalle Ellalle tuliaisista <3 Aivan ihania piirrustuksia ja maraboun suklaata oi että lucky me! Tuli taas vähän osteltua hups.. Ostin muunmuassa Forever Newltä repun, takin ja pipon ja sit muualta korviksiä, kyniä, kännykänkuoret jne :P

Nyt täytyy alkaa nukkuun! Koitan huomenna kirjotella tästä päivästä: löydettiin täydellinen hengauspaikka kun käytiin kävelyllä :) 

: Pilvi

3 kommenttia:

  1. Heippa! Saanks kysyä, että miten sun entinen perhe otti sun lähdön? Olettaen että se oli sun toive tehdä rematch. Miten ilmotit asiasta niille? Itelläkin rematch vähän pyörinyt päässä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Joo tottakai saat kysyä! Eihän se helppoo ollut todellakaan, käytiin muutama aika rankka keskustelu.. Mun hostäiti oli kysellyt aikasemmin, et haluunko lähtee kun huomas varmaan etten ollut kovin onnellinen. Mietin asiaa tosi paljon ja kun taas juteltiin tein päätöksen et lähden. Mun oli kuitenkin tarkotus jäädä vielä yli kuukaudeks, jotta ne ehtis löytään uuden aupairin. Olin kuitenkin niin kipee koko ajan ja kävin lääkärillä, joka sano että ainut tapa parantua on lähtee, koska oireet oli selvästi stressistä johtuvia. Päätettiin, että jään vielä muutamaks päiväks ja sit muutan mun kaverille. Eikä sullakin? :/ Onks ollut ongelmia ja miks haluut lähtee? Missä oot aupairina? Suosittelen, että koita eka puhua sun hosteille ja saada asiat toimiin mut jos ei onnistu niin sit täytyy tehdä mikä on itelle parhaaks!

      Poista
    2. Oon Ranskassa aupairina. Mullakin kauhean pitkiä työpäiviä ja tuntuu, ettei vanhemmat ole kiinnostunut musta tai arvosta yhtään mun työtä. Ne ei paljoa kiittele tai halua jutella mun kanssa mistään. Olen vain halpa lastenvahti, en todellakaan perheenjäsen. Kai mä vielä seurailen tilannetta ja koitan puhua noille...

      Poista