maanantai 24. marraskuuta 2014

Surfing!!

Lauantaina päästiin vihdoinkin surffaamaan (oon ollut täällä jo yli 5kk ja nyt vasta mentiin)! Lähdettiin tyttöjen kaa junalla kohti Cronullaa, josta Katri nappas meidät autolla kyytiin! Suunnattiin Wanda Beachille ja toivottiin että päästään surffitunnille - ei meinaan oltu saatu varattua vielä tuntia. Onneks me mahduttiin ryhmään! 

surffitytöt tässä 8)

Eka harjoteltiin rannalla tekniikkaa (melottiin kuivalla maalla ja hypättiin seisoon laudan päälle) ja kuunneltiin coacheja kun ne selitti kaikkee. Meillä oli kyl tyttöjen kaa niin hauskaa ihan rannallakin :D 
merenneitomimmit <3

Sit lähdettiin mereen ja melottiin syvemmälle. Jossain kohtaa kuitenkin palattiin takas rantaan ja vaihdettiin paikkaa, koska ei ollut tarpeeks hyviä aaltoja. Toisessa kohdassa aallot oli puolestaan järjettömän suuria eikä surffaamisesta oikein tullut mitään, koska ei päästy ekojen aaltojen läpi rannasta eteenpäin. Jossain kohtaa Katri alko kiljuun APUA!!! ja pelästyin ihan järjettömästi - tais mielessä käydä et siellä on hai (pelkään haita ihan kuollakseni) mut sitä oli pistänyt monta meduusaa ja se sattu kuulemma ihan kamalasti :ss Päästiin onneks aika nopeesti rantavalvojien luo ja Katri sai apua! Sen jälkeen meni kyllä into koko hommaan kun aaltojen läpi ei päässyt mitenkään, aina vaan paiskautu takas rantaan ja vielä noi meduusat kaiken lisäks. Siinä kohtaa tuntu että 60$ meni ihan hukkaan, kun istuskelin vaan laudan päällä rannalla mut samalla tuntu turhalta edes yrittää mennä veteen kun aallot oli ihan mahdottomia. Onneks ihan lopuks vielä mentiin koittaan yksin opettajan kaa ja onnistuin molemmilla kerroilla jee!! Ilmeisesti kahden vuoden takaiset surffitunnit Etelä-Afrikassa oli jäänyt jotenkin mieleen kun vikalla kerralla pääsin kunnolla seisoon ja liu'uin hetken hehhe :D 
Onneks meille jäi kaiken kaikkiaan ihan hyvä fiilis vaikkei päästykään kunnolla surffaileen! Otettiin vielä kuvia lopuks, hyviä muistoja 8)
brittipojat halus kuviin mukaan :DD

tyttöseeet <3
Saa nähdä millon taas päästään seuraavan kerran surffaileen! Toivotaan että tulis paremmat aallot ens kerralla ja meduusat pysyis poissa!!

 : Pilvi

sunnuntai 23. marraskuuta 2014

Time goes so fast

Heippa taas! Koska oon laiska aattelin tulla taas vähän kertoileen kuulumisia insta-kuvilla :D En voi uskoo että maanantaina tuli 5kk täyteen täällä, aika menee niin uskomattoman nopeesti! Mulla on tällä hetkellä vähän paniikki kun aikaa ei oo jäljellä kovin paljoo enkä oikein ees tiä millon palaan kotiin :D Varataan lennot nyt ilmeisesti maaliskuun alkuun tai puoleen väliin - vielä pystyy siirtään jos haluunkin jäädä pidemmäks aikaa. Tuntuu niiiin oudolta että ens viikko on mun viimenen normi työviikko täällä kun sit alkaa lapsien loma! Viikonloppu taas ohi - oon nukkunut yhteensä joku 7h hehhe, hieman univelkaa kertynyt...

1. Käytiin tsekkaamassa Wollongongin hoodsit Ellan ja Tuulin kaa! #silmätkiinni #raskausmaha Meillä oli kyl niin hauskaa, oltiin superväsyneitä ja naurettiin eilen vaan melkein koko päivä :DD Ihmisillä tais mennä meihin hermo, varsinkin junassa hehhe 2. "You call me out upon the waters / The great unknown where feet may fail / And there I find You in the mystery / In oceans deep / My faith will stand" - Hillsong <3 Rakastan merta niin paljon! 3. Meidän aamupala tänään :D Koitin olla mahdollisimman terveellinen ja ostin kaupasta jogurttia, banaanin ja mehua ja sit toastin heh kun noi söi wrappejä ja ranskiksia :D 4. Ihanat ystävät perjantai-iltana! 

 1. Päätettiinkin jäädä hostelliin yöks eikä mennä rannalle yöks mikä oli meidän suunnitelma ekana :DD Oli kyl aika kallista mut oli ihanaa päästä nukkuun kunnolla kun edellisenä yönä en nukkunut yhtään, aamulla torkuin ehkä puol tuntia :D 2. Perjantai-iltana juna-asemalla menossa keskustaan! Vähän tuuli :D 3. Käytiin eilen Cronullassa surffaamassa (siitä postaus toivottavasti huomenna, stay tuned) ja siellä oli niiin kaunista! Palmut on niin ihania ja siellä niitä riitti! 4. Enkö vois viettää jokasen päivän tälleen heh! Bondilla ruskettumassa perjantaina töitten jälkeen :)

1. Uskaltauduin vihdoinkin uimaan mereen Bondilla eikä ollut ees kovin kylmää! Oli niin ihanaa vaan lillua vedessä - ajauduttiin tosin liian pitkälle kun lifeguarditkin kuulutti et "you two girls come back" 2. Bondilla on Nordic Fusion josta saa suomiherkkuja!!! Mentiin sinne vihdoinkin ja ostin suklaata ja turkinpippureita omnomnom, niiiin happygirl :') 3. Love this place!! 4. Tuitui Ella-Bella <3 Oli niiin kuuma ja hiki valu hehhe

1. Throwback aamupalasta :DD Tanjan kommentti oli kyl paras: "En tiä miten hyvin sillon menee kun alkaa laittaa ruokakuvia throwbäkkeinä" :DDD 2. Workout clothes shouldn't be boring! 3. Zumbaan menossa! 4. "I cannot even imagine where I would be today were it not for that handful of friends who have given me a heart full of joy. Let's face it, friends make life a lot more fun." #truestory Oon niin kiitollinen mun uusista ystävistä täällä!

1. Ei oo enää kovin kauaa jäljellä Sydneyssä! Sit pitää jättää uus koti :'( 2. Rakastan Lorna Janea! Ostin sieltä mm. kaks urheilutoppia, hupparitakin ja urheilurintsikat! 3. Koska selfieitä (eikä insta-kuvia) oo koskaan liikaa xD 4. Lovely dinner with lovely friends! Käytiin juhlistamassa Niinan synttäreitä ravintolassa viime viikon maanantaina :) 


1. Onneks hauskaa voi olla ilman alkoholiakin! 2. Joulufiilistä etsimässä Starbucksissa! Maistettiin Ellan kaa joulufrapuzzinoja: christmas cookie ja gingerbread! 3. Tänään tuli 5kk täyteen Ausseissa! Aika menee niin nopeesti! En voi uskoo että oon ottanut täällä 271 kuvaa :D 4. Best way to start the day! Nam tää aamupala oli taas niin hyvää!

1. Puspus ystävät rakkaat <3 2. Selfietime with my girl! Oli niiin kuuma päivä, tuntu tosi puuduttavalta eikä olis jaksanut liikkua minnekään! 3. Ystävyyskorut ja mätsäävät hollister-mekot 8) 4. Taidan muuttaa altaaseen kesällä kun nytkin 35 astetta! Tänne läkähtyy!! 

Huomaa että väsymys iskee oikein kunnolla kun kuvatekstit lyhenty koko ajan viimeseen kollaasiin siirtyessä :D Koitan huomenna tehdä postausta meidän surffipäivästä, stay tuned!

: Pilvi

keskiviikko 12. marraskuuta 2014

What I've been up to

Heipäheii taas pitkästä aikaa! Taas on ehtinyt kuluun pari viikkoo kun musta ei oo kuulunut mitään! Nyt ollaan jo marraskuun puolessa välissä, tuntuu ihan uskomattomalta että jouluun on enää vähän yli kuukausi :O Aattelin tulla taas vähän kertoileen kuulumisia instagramin välityksellä :P

1. Kuva isin kaa Kapkaupungista parin vuoden takaa (aika menee niin nopeesti!!) isänpäivän kunnniaks :') "My father gave me the greatest gift anyone could give another person, he believed in me" You've always been there for me and I love you so much <3 2. "A Sunday well-spent brings a week of content."  Käytiin sunnuntai-iltana vielä Ellan kaa mäkkärissä (bataatit ja mcflurry omnomnom) 3. Mentiin sunnuntaina Newtowniin musafestareille! Oli kyl huippua et ei maksanut mitään päästä sisään, pari muutakin innostunut lähteen viettään lämmintä sunnuntaipäivä puistoon! 4. Maailma on niin pieni - mun lukiokaveri Aura on Sydneyssä ja nähtiin sunnuntaina!! Oli kyl ihan hullua nähdä joku omasta kotikaupungista, oli huippu päivä - syötiin kaks litraa jätskiä suoraan purkista (hehhe) ja nautittiin auringonpaisteesta ja musiikista :))


1. Nähtiin Emmaa ja Tuulia viime lauantaina Botanical Gardensilla ja siellä oli meneillään jotkut Harbourside -festarit! Paljon veneitä ja puolialastomia ihmisiä :DD Uskomattoman kauniit näkymät kyllä Harbour Bridgelle ja Oopperatalolle! 2. Lauantaina päästiin piiiitkästä aikaa Clive Parkiin Ellan kaa (viime kerrasta onkin jo joku 4kk)! Mulla on ollut niin ikävä tota paikkaa! 3. Northbridgessä pitkästä aikaa! Niin kaunista aluetta kyllä, rakastan palmuja. 4. "This is life" - parasta vaan rentoutua ja ottaa aurinkoa, en voi valittaa 8) 

1. "Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" Viime viikon perjantaina ehdittiin hetkeks keskustaan ja mentiin istuskeleen Oopperatalon portaille- hassua miten tottunut noihin näkymiin on jo, yhtä kaunista silti :) 2. Omnomnom päivän kohokohta on aamupala! Ostin granolaa Colesista yks päivä ja on kyllä niin hyvää et huhhuh! 3. Ellan kampaamossa 8) Se vähän innostu ja kokeili eri kampauksia - tykkään niin paljon kun joku tekee mun hiuksille jotain haha :D 4. Yks sunnuntai kierreltiin kaupungilla ja käytiin Tanjan kaa sovittamassa samanlaisia maksimekkoja! Rikasta miestä odotellessa...

1. “Good friends are like stars.... You don't always see them, but you know they are always there” Ihanat ystävät lähetti terveisiä mulle Loisteen suorassa lähetyksessä, jonka katoin koneelta! Niin ikävä teitä kaikkia <3 2. Tanjan ottama kuva polaroidista Halloweenina! 3. "True friends are like diamonds – bright, beautiful, valuable, and always in style" <3 4. "I'm trying to figure out who you girls are" Don't know either xD Tätä pähkäili Tanjan hostäiti enkä tiedä itekään mitä oltiin mut olipahan hauskaa laittautua ja mennä hilluun keskustaan :D 


1. Ihan kivat näkymat Tanjan hostien pihalta... 2. Lempparikuva ihanien tyttöjen kaa <3 Päätettiin tehdä jotain Halloweenina ja ostettiin pari viikkoo sitten Tanjan kaa maskit ja kruunut (oltiin kaksosia hehhe) ja Ella osti minnihiirikorvat! Vitsit kun oltiin pelottavia - ei ihmiset yhtään naureskellut meille :DD 3 noloa blondia liikenteessä hehhe. 3. "Pink hair don't care" Laitettiin pinkkiä väriä meidän hiuksiin ja se tarttu kivasti meidän mekkoihin :D Onneks tais suurin osa lähtee pesussa pois.. 4. Polaroid-kuvia! Haluun jo oman polaroid-kameran niin pääsisin ottaan söpöjä kuvia! 

: Pilvi

perjantai 31. lokakuuta 2014

Bronte Beach, fireworks and Blue Mountains

Morjes! Kello on Ausseissa tällä hetkellä 3.32 yöllä ja kirjottelen teille postausta viime viikonlopusta :D Syy tähän on seuraava: mentiin halloweenin takia keskustaan syömään ja hengaan ja päätin tulla semiajoissa junalla kotiin, koska huomenna on aikanen lähtö mun aupairkaveri-Niinan sukulaisten luo! Nooo minä fiksuna tyttönä unohdin laturin Tanjalle ja akku meni (kuten aina kun käytän kännykkää liikaa). No mun on pakko valvoa koko yö, koska en tiä miten saisin herätyksen itelleni. Koitin joskus laittaa läppärille eikä oikein toiminut.. Mutta asioilla on näimmä tarkotuksensa, koska tän takia pystyn kattoon Loiste-tapahtumaa (mun kotikaupungissa järjestettävä kristillinen tapahtuma) uskotv:stä livenä! Jee parasta! On kyl varmasti niin haikeeta kattella sitä, kun en ite pääse paikalle ja kaikki kaverit on siellä, mut oon hengessä mukana :)

Jokatapauksessa viime lauantaina päätettiin vihdoinkin mennä jonnekin muulle rannalle kun Bondille ja päätyttiin Brontelle (aika lähellä Bondia) :P Käytiin sitä ennen aamulla Ellan kaa salilla ja sit aamupalalla Chatswoodin Westfieldissä! Sieltä sit suunnattiin junalla Bondi Junctionilla ja ostarilla pyörimisen jälkeen bussilla Brontelle! Tarttu mukaan pari juttua Hollisterilta hups; oli ihan mieletön ale! 80$ arvonen mekko 11$:lla, ei paha!

selfieitä junassa (as always xD)
täällä ollaan!
Bronte <3


kaunis kaveripotretti :D ootte niin rakkaita!

Päätettiin mennä illalla syömään dinneriä Darling Harbouriin ja katsomaan ilotulituksia, jotka on siellä aina lauantai-iltasin! En kyl ymmärrä mistä ne repii rahat tohon, on meinaan aikamoiset - hienommat kun Suomen uudenvuoden ilotulitukset :D Ei paljoo odotuksia Sydneyn uudelle vuodelle haha!

Sunnuntaina suunnattiin Lotan kaa junalla Blue Mountainsille ja matka kesti noin 3 tuntia! Tavattiin siellä kaks kanadalaista tyttöä ja vietettiin päivä siellä! Oli kyl uskomattoman kauniit näkymät mut niin kuuma! Maksettiin 35$ et päästiin näkemään ympäristöä eri tavoin! Nyt ei ajatus oikein kulje niin kirjottelen myöhemmin lisää.. Oli muuten niin hassua kun käytiin vessassa ja kuulin yhtäkkiä kahden tytön puhuvan suomee! Luulis et olis jo tottunut et täällä on paljon suomalaisii mut tuntu silti niin oudolta kuulla joittenkin tuntemattomien puhuvan sitä! Tytöt ehti kuitenkin lähteen ennen kun bongasin ne ja sit ei löydetty niitä enää :/ No sit kun käveltiin yhden vesiputouksen ohi toinen tytöistä (mitenkin et olikohan se toinen niistä) on yhtäkkiä et "tää on vähän randomia mut ootko sä Pilvi?" ja olin ihan hämmentyneenä et juu :D Tiesi mut Niinan blogin kautta, vitsit kun maailma on pieni! Juteltiin siinä sit hetki ja kävi ilmi että kappas vaan nekin on aupaireja :D Ja mitä vielä: toinen valmistu just Jamkista sosionomiks (sinne meen luultavasti opiskeleen syksyllä kun sain opiskelupaikan) - oli kiva kysellä millasta siellä oli ollut!




: Pilvi